Translate

onsdag 30 mars 2011

Sjukvården alltså...

Idag är jag jäkligt trött och irriterad. Jag har varit på sjukgymnastik på sjukhuset under en tid nu men de senaste gångerna jag har varit där har jag haft väldigt ont så jag hade velat kolla med min sjukgymnast att allt var ok. Men av någon anledning har inte hon varit där, trots att hon egentligen ska jobba. Jag hade tänkt ringa till henne och boka en tid men i samma veva fick jag en kallelse hem så jag avvaktade. Idag åkte jag till sjukgymnasten för min tid jag en tid som jag trodde var idag kl. 8 men när jag gått upp svintidigt och kommit till sjukhuset visade sig vara igår kl. 8. Jag är i princip helt säker på att det stod den 30:e i kallelsen och jag hade skrivit det i min almanacka och jag fattar inte hur jag skulle kunna skriva det på fel dag om jag satt med kallelsen bredvid mig... jaja, i vilket fall som helst så hittar jag den inte nu så det går inte att ta reda på. Jag bad om en ny tid men då skulle jag behöva ringa själv och boka en tid för min sjukgymnast sköter tydligen sin tidbokning själv...suck.. Jag frågade om det var någon annan som jag skulle kunna prata lite med, fråga om jag skulle söka läkarkontakt eller inte, om jag bör träna överhuvudtaget men alla var tydligen väldigt upptagna trots att det var MTT och de med största sannolikhet hade kunnat slita sig 2 min någon gång under den timmen jag satt och väntade.

I ett sista försök ringde jag till vårdcentralen och försökte få en tid på drop-in idag eller någon annan dag i veckan men det var helt fullbokat så jag kunde tidigast få en tid om en och en halv vecka. Jag vet att de har mycket att göra och att mitt knä inte går före andras problem men jag är bara så irriterad. Jag har blivit omkringskickad med det här jäkla knät i mer än ett halvår nu och bara tanken på att det ska börja igen gör mig bara sååååå trött. Jag orkar bara inte, det gör mig irriterad och arg och jag orkar inte ha så mycket irritation i mig så nu skiter jag i det. Jag tränar iaf imorgon så får jag bara hoppas att det inte är så illa och så får jag vänta till sjukgymnastiken kontaktar mig igen för jag orkar inte kontakta dem.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar