Translate

torsdag 27 januari 2011

Hemifrån

Nu bor jag med min pojkvän i en lägenhet som vi lånar. Det är lite annorlunda men mysigt. Jag känner mig lite orolig. Jag är rädd att jag ska få en ångestattack och vilja åka hem... Det är lite konstigt det där, att jag vill åka hem när jag får ångest. Vad är det för logik i det? Det är inte familjen som är den största anledningen till att jag vill hem utan det är miljön. Jag vill hem till en bekant miljö och då känns det mycket bättre. En sommar klarade jag inte att följa med till Skottland men jag klarade att bo hemma ensam med min pojkvän medan min familj var borta. Är inte det mystiskt? Att jag känner mig tryggare med att stanna hemma medan alla är borta än att åka med och vara tillsammans med familjen? Visserligen hade jag ju min pojkvän men det var nog första gången jag var så långt ifrån familjen.

Ja, jag är väl inte helt logisk. För vad är det egentligen som är logisk med panikångest? Nej, jag ska ha en härlig vecka här och försöka ignorera alla dumma tankar. Hoppas att ni får en härlig natt! 

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar