Translate

söndag 11 december 2011

Julmustprovning och granpyntning

Igår var det som jag sagt innan en jättebra dag. På dagen satt jag mest och var nervös men på kvällen åkte jag M och Erica till min syster och hennes man i Göteborg. Vi tog bilen för att åka buss och pendel in känns som en omöjlig uppgift nu. M körde dit för jag kände inte att jag var i skick att köra för jag var så nervös och ångestfylld. Efter en ganska jobbig bilfärd kom vi i alla fall fram och gick upp till deras lägenhet där det bara kändes så lugnt och härligt. Det var bara min kompis Emelie som hade kommit än. Då släppte den mesta ångesten som jag hade känt innan.

Efter ett tag kom fler av deras vänner och vi satte igång julmustprovningen som fick ett ytterst oväntat resultat. Eldorados julmust fick högst betyg tätt följt av Lidl. Det blir billigt om man följer det här resultatet i alla fall. ;)


Förutom att dricka ofantligt mycket julmust så gjorde vi också apelsiner med nejlikor. Väldigt mysigt och det luktar såååå juligt och gott. 

                        

Allt gick bra när vi var där men dagen fick också en perfekt avslutning. När vi skulle åka hem bestämde jag mig för att jag ville köra. Trots att vi körde lite fel i början och trots att jag inte har vågat köra på motorväg sedan någon gång innan sommaren så gick det skitbra! Den paniken som jag har varit så rädd för kom aldrig och jag körde hem hela vägen utan några problem. 

Idag har jag varit på IKEA och köpt tallrikar till mig och M eftersom det var jätterea på dem just den här helgen. Så småningom ska vi ju flytta ihop så vi bunkrar upp lite :) Sedan har jag pyntat deras julgran med hans mamma, det är hon och jag som tycker sådant är hur kul som helst. :) 

Nu ska jag nog dra mig mot sängen för imorgon blir det träning på morgonen. 
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar