Translate

tisdag 1 november 2011

Vikten av att ha vänner

Är inte vänner det absolut finaste man kan ha? Människor som finns där för en oavsett hur man ser ut, mår eller är. Människor som man kan prata med, människor som man själv har valt men också har valt en. Jag är så lyckligt lottad att jag är omringad av underbara människor.

Igår träffade jag Jonas för första gången på ett halvår. Det är helt galet med tanke på att vi umgicks flera gånger i veckan förr och hördes av flera gånger varje dag. Jag har saknat honom men det är också det fina med äkta vänskap att det aldrig blir obekvämt att träffas igen efter en lång tid, samtalet bara flyter på.

I morse pratade jag med en gammal barndomsvän i telefon, även om anledningen att vi hördes av inte var den roligaste så var det fantastiskt att få prata med henne igen. Hon är en väldigt fin människa och även om vi inte hörs särskilt ofta så flyter samtalet på. Det är skönt att prata med henne och även om vi båda är ganska olika från hur vi var när vi var som tajtast så känns det som att det finns en särskild förståelse och relation mellan oss.

Idag ringde Rebecka över mig för att komma och vara modell till hennes fotouppgift och umgås. Uppgiften var att fota en "personlighet" och hon valde mig för att "jag har en så djup och intressant personlighet som hon älskar". Det är en ära att vara hennes vän <3 Senare på kvällen åkte jag till ännu en underbar vän, nämnligen min kära M. Vi var vänner långt innan vi blev tillsammans och han är verkligen min bästa vän och samtidigt som han är min stora kärlek.


Det blev en liten hyllning till mina vänner idag men det förtjänar de. Imorgon kommer en handläggare från "hemteam" till mig och vi ska prata om vad jag behöver för hjälp ifrån dem. Det blir nog jättebra.

Kramar Emma

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för de fina orden! Håller verkligen med:)

    (Hoppas du får en handläggare som åtminstone går att stå ut med förresten)

    SvaraRadera
  2. Det är för att du är fin Jonas :D Haha det verkar jag ha fått :)

    SvaraRadera