Translate

onsdag 28 september 2011

Kämpa på fel sätt?

Jag skulle på "intervju" för en psykodramagrupp idag. Jag åkte efter mycket om och men dit och vände i dörren. Jag tycker att det är jättejobbigt med mötessituationer som terapin, sjukhusbesök m.m. Jag vet att det ska vara bra för mig men jag börjar mer och mer fundera på om det verkligen är det som spelar någon roll längre. Det var  jätteinspirerade när jag började med KBT men nu känner jag nästan att jag kan det mesta och även om jag tar mig dit så kan jag inte ta in så mycket för allt jag gör är att försöka hålla borta ångesten. Dessutom känner jag mig inte nöjd efteråt. Det känns inte som det borde vara en prestation att ta sig dit. 

Jag börjar känna att jag kanske tränar på fel sätt. Självklart ska jag kunna ta mig även till sjukhusbesök men det viktigaste är att kunna ta mig och träffa vänner och göra saker som jag tycker är kul. Jag ska ta mig till She Shape och träna och jag ska ta mina långa promenader och försöka göra det jag tycker är skoj. Men kanske är inte en psykodramagrupp det rätta för mig nu. Kanske spelar det inte så stor roll om jag går till min terapeut varje vecka. Kanske ska jag bara försöka att ta mig därifrån. Att hitta tillbaka till mig själv, att inte vara "sjuka" Emma. Jag börjar känna att det är dags att ta ett steg vidare, ett steg bort ifrån det.
 Jag är inte bara min diagnos, jag är människa också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar