Translate

måndag 26 september 2011

"Duktig flicka"

Jag tittade på Efter Tio idag när jag tränade och det var väldigt intressant. De pratade om "duktig flicka"-syndromet och pratade med några som har lidit av det här, exempelvis Annika Sjöö frän Let´s dance.  Jag har definitivt ett problem med det här. Jag vill klara av allting och jag vill vara bäst på det. Jag tycker om mig själv när jag presterar och jag letar hela tiden efter bekräftelse att  folk ska tycka att jag är bra.

Det är hemskt att känna att jag nu inte kan prestera på det sättet, att jag inte orkar med och jag har fruktansvärt svårt att acceptera att det är såhär nu. Hur blev det så? När blev prestation lika med värde? Känner ni igen er?


Jag ska i alla fall ta och köpa/låna tre böcker som kanske kan inspirera lite.

Kram Emma


4 kommentarer:

  1. känner igen mig...tror tyvärr att många tjejer känner så

    SvaraRadera
  2. åh, jag känner precis samma sak!

    SvaraRadera
  3. Känner absolut igen mig! Men har blivit bättre på att släppa på prestationsångesten, det krävs mycket träning men är sååå värt det! Du, jag och alla andra är underbara oavsett. Kom ihåg det!

    SvaraRadera
  4. Det är nog väldigt vanligt och det gäller bara att kämpa mot det. Ta hand om er tjejer!
    /E

    SvaraRadera